Jevnaker kirkelige fellesråd
Tilgjengelighetserklæring

Alle nettsider krever nå en tilgjengelighetserklæring. Denne kan du lese ved å klikke på linken under

Les tilgjengelighetserklæringen

Kirkelige handlinger

søndag 28 april
Furulund skole
søndag 5 mai
Jevnaker Omsorg Og Rehab.Senter
lørdag 11 mai
søndag 12 mai
fredag 17 mai
søndag 19 mai
lørdag 25 mai
søndag 26 mai
søndag 9 juni
søndag 16 juni
søndag 23 juni
Jevnaker Omsorg Og Rehab.Senter
søndag 30 juni

Vielse

Velkommen til vigsel i Randsfjord eller Jevnaker kirke.

Når dere planlegger vigsel, går dere fram på følgende måte:

• Ta kontakt med menighetskontoretpå tlf. 400 03 885 for å avtale dato og sted for vigsel.

• Send utfylte skjemaer for “prøving av ekteskapsvilkår” og ”forlovererklæringer” til folkeregisteret. Dette må skje i løpet av de siste fire måneder før vigselen.

• Folkeregisteret utsteder en ”prøvingsattest” som tas med til menighetskontoret, eventuelt avtal at folkeregisteret sender denne til menighetskontoret.

• Hvis dere har spesielle ønsker for musikk under vigselen, må dere kontakte organisten i god tid for nærmere avtaler.

• Når vigselen nærmer seg, tar dere kontakt med presten for en vigselssamtale i kirken der vigselen skal skje. I samtalen gjennomgås vigselsliturgien og hvordan alt gjøres rent praktisk under vigselen.

• Hvis dere ønsker å pynte i kirken før vigselen, må dere ta kontakt med menighetskontoret eller kirketjener som vil være behjelpelig med tilgang til kirkerommet før vigselen finner sted.

• Det sendes ikke regning i forbindelse med bryllup dersom brud eller brudgom -  eller den ene av foreldrene/foresatte ifølge folkeregisteret - er bosatt i Jevnaker Kommune og er medlemmer av Den norske kirke.

Les mer om vigsel på Kirken.no.

De offentlige skjemaene fåes ved henvendelse til Folkeregisteret, eller de kan lastes ned her:

Den Norske Kirke

Søk i kirken.no: